christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 12 - van Glacier NP tot Missoula

Dag 12 - van Glacier NP naar Missoula

Gisteren voor het slapen gaan hebben we ons nog vergaapt aan hoe donker het was buiten het hotel en hoeveel sterren er aan de hemel stonden. Het was een wat onrustige nacht, de wind gierde langs het hotel en het meer klotste vervaarlijk onder ons raam. We waren om 7 uur op en om 9 uur begonnen we aan een wandeling rond het Swiftcurrent Lake dat voor het hotel lag, waar 2-3 uur voor stond. Wij deden het in een uur, want we hadden nog een lange dag voor de boeg! Het was een mooie wandeling waarbij we onder meer door velden vol met prachtige wilde bloemen kwamen.

Om 10 uur reden we het park uit en weer in bij de St Mary ingang, omdat ons hotel en het Many Glacier deel van het park aan een aparte ingang lag. Daar was ik me bij het boeken niet van bewust, want dit was toch wel een kilometer of veertig omrijden. Maar goed. Om een uur of half 11 reden we de Going-to-the-Sun weg op die van oost naar west door het Glacier NP loopt. Het leidt eerst door bossen, dan over een bergpas en dan weer door bossen en langs een meer.

Kurt had het helemaal gehad met wandelen. Ik had nog een wandeling bij de pas willen doen om mountain goats te zien, maar Kurt zag het helemaal niet zitten. Omdat we ook nog best een lange dag te rijden hadden hebben we het dus maar links laten liggen. Gelukkig was er één mountaingoat zo vriendelijk om even naar beneden te komen. Ik heb hem alleen niet van zijn beste kant op de foto.

We lunchten bij Lake McDonald, waar Kurt zelfs nog ging zwemmen. De temperatuur was inmiddels opgelopen tot zo'n 25 graden.

Na een tijdje reden we verder en verlieten het park, op weg naar onze camping in Missoula, nog ongeveer 2,5 uur rijden (hoewel onze TomTom stug volhield dat het nog 4 uur was). We reden een heel stuk langs het enorme Flathead Lake. Het werd warmer en warmer onder een strakblauwe hemel, de temperatuur liep op tot 35 graden. Eindelijk lekker warm! Om kwart over vier kwamen we aan bij onze KOA. Ik had een cabin met airco geboekt, niet wetende dat het zó warm zou zijn. Binnen een half uur lagen we in het zwembad en kregen daar anderhalf uur lang het echte ouderwetse vakantiegevoel. Dat hadden we even nodig na een paar drukke reisdagen.

Er was geen restaurant op de camping en we hadden geen zin meer om nog weg te gaan. Dus we kamden we kampwinkel uit op zoek naar iets makkelijks dat toch lekker is. Het werden worstjes, hotdogbroodjes en cupjes met redelijk vers uitziend fruit.

Ga naar Dag 13

Jan-martijn

Hoi christa,

Wat een beestenbende deze vakantie. Witte berggeiten, zwarte beren, grijze eekhoorns. Het kan niet op. Veel plezier nog de komende week, geniet ervan!