christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 26 - Naar Vancouver

Big city!

Vandaag om kwart over 12 de ferry genomen van Nanaimo op Vancouver Island, terug naar het vasteland. We voeren op Horseshoe Bay, net boven Vancouver. Na een heel voorspoedige overtocht (waarbij ik blij was dat ik de boot gereserveerd had, want hij zat helemaal vol) was de drukte van de stad wel even wennen naruim 3weken grotendeels 'wilderness'.

Zelfs op zondag moesten we filerijden om de stad in te komen. TomTom bracht ons vlekkeloos naar ons Sheraton hotel, waar we nog even probeerden om onder de 40 dollar parkeerkosten per dag uit te komen door zelf een parkeergarage in de buurt te regelen, maar dat lukte niet erg en we moesten met hangende pootjes terug naar de receptie om te zeggen dat we tóch een plekje in hun garage wilden. Puntje voorbereiding voor de volgende keer..

We lieten alles wat we in de auto hadden door een porter naar onze kamer brengen, zodat we alles voor de terugvlucht kunnen herschikken en wegen. Ondanks dat we relatief goedkoop via Hotwire hadden geboekt, kregen we toch een kamer op de 19e verdieping. En hoe hoger hoe beter in een drukke stad! Het uitzicht is adembenemend.Het raamis één grote glaswand waardoor we zelfs tot aan de zee kunnen kijken.

We gingen nog even op pad, naar Canada Placewaarhet Visitor Centre zit. Dat waszo'n kwartiertje lopen en we haalden er wat leesvoer. Daarna gingen we kijken bij de cruiseschepenwaarvan er net eentje vertrok. Kurt is bovenmatig geïnteresseerd in cruiseschepen, omdat hij op de Nintendo net bezig is (met hulp van Johan) met eensoort Cruiseship Tycoon, waarbij je zelf een cruiseschip bouwt en exploiteert.Hij stondmet een kennersblikhet schip te bekijken en constateerde dat ze hem wel goed gebouwd hadden.

Vervolgens wilden Johan en ik een hapje eten en daarna pas zwemmen in het zwembad van ons hotel, maar we gingen overstag voor Kurts heftige protesten. Dus ging Johan eerst zwemmen met Kurt en ik ging op Tripadvisor kijken waar we konden gaan eten. We speelden op safe en gingen weer naar Earls, om de hoek. Bij die keten hadden we in Jasper ook al gegeten. Ikwilde de spinaziesalade nog proberen, en die was lekker. Johan wilde ook eens wat anders dan steak en nam een curry. Kurt kreeg kip en frietjes en at braaf van mijn spinazie mee voor de vitamientjes (en ik van zijn frietjes), tot ik zei dat hij zo goed spinazie aan het eten was. Na een 'grapje, het is gewoon sla' wilde hij pas weer dooreten. Zucht...Johans enorme ijstoetje ging er overigens zonder problemen in bij Kurt.

Morgen willen we gaan fietsen langs de zee! Het wordt 18 graden en zonnig, dus dat komt vast goed.

Ga naar Dag 27