christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 25 - Van Port McNeill naar Parksville

Weer eens uitgeslapen, rustig ontbeten en om half 10 in de auto. We moesten een uurtje of 4 rijden naar Parksville, halverwege de oostkust. Een half uurtje van de haven waar we zondag de veerboot nemen naar Vancouver.

Halverwege maakten we een stop in Campbell River om daar bij een fishhatchery te kijken. Dat is een plek waar ze zalm opkweken. We zagen er een rivier waarin zalmen de stroom opzwemmen om te gaan paaien, dus eitjes te leggen. Vervolgens kwamen ze uit bij een soort barricade waar ze werden tegengehouden. Wanhopig probeerden ze er overheen te springen,maar dat lukte niet. Eigenlijk best zielig.. De eitjes worden daar verzameld en in grote bakken zagen we enorme hoeveelheden babyzalmpjes rondzwemmen. Erg leuk om te zien!

Om 2 uur waren we in Parksville en checkten we in bij het Sunrise Ridge Resort. We sleepten onze spullen naar onze mooie suite. Kurt merkte op dat er wel 10 mensen tegelijk in de douche konden. We hebben ook weer eens een eigen slaapkamer, wat betekent dat Kurt weer veroordeeld is tot de bedbank. Dat bevalt de ene keer wat beter dan de andere keer.

We vertrokken zo snel mogelijk naar het strand dat op loopafstand is, hoewel het maar 20 graden en een beetje bewolkt was. Daar aangekomen vroegen we ons af waar de zee was. Het was wel héél erg eb! Omdat Johan het hele stuk gereden had liep ik met Kurt naar de zee. We waren zo'n 10 minuten onderweg! Het grappige was dat het zeewater heel warm was, doordat het zo ondiep was met eb. We vermaakten ons anderhalf uur op het strand en zijn zelfs weer een beetje verbrand.

Vanavond hebbenwe gegeten in een resort verderop, waar het restaurant hoog aangeschreven stond, de West Coast grill.En dat was een goede keuze. Geweldig gegeten (eindelijk een goede gegrilde zalm) met uizicht op een enorm aquarium midden in het restaurant met enorme vissen erin.

Ga naar Dag 26

Jaap en Wieke Blok

Weer een geweldig verhaal al met al. We zijn diep onder de indruk van al de vertellingen en foto's.
Ook zien we onszelf terug met onze ervaringen van nagenoeg dezelfde reis in 1996.
dank voor al dit moois. Goede reis verder.

Haroldinho

Ben weinig online de laatste tijd, dus zag nu pas via FB dat jullie al tijden op pad zijn - maar vandaag alles in één ruk uitgelezen! Wát een gave foto's, en wát een gave trip!!

Norman

Goed dat er via FB een melding komt, net op het gemak weer lekker alles gelezen. Mooi hoor ! Dit soort vakanties vergeet je niet snel meer. Geniet nog even van de laatste dagen en een goede terugvlucht gewenst !
groetjes
Norman Diana & kids