christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 27 - Vancouver (dag 2)

Vancouver ter land, ter zeeen in de lucht!

Het was een stralend zonnige dag. We gingen eerst lekker ontbijten, maar het duurde even voordat we wat gevonden hadden. We belandden uiteindelijk bij een aziatisch zaakje waar we bijna naar binnen getrokken werden. Het rook er wat naar het eten van de avond ervoor, maar we hebben er prima en heel goedkoop ontbeten.

Rond een uur of 11 stapten we op een fiets die we gehuurd hadden bij Canada Place. Kurt en Johan op een tandem, want ze hadden geen aanhangfiets en we wilden Kurt niet zelf laten fietsen. Kurt kon gelukkig goed bij de trappers. We moesten helmen op ('it's the law'), maar die hebben we maar aan ons stuur gehangen.

We reden Stanleypark in en waren zeker niet de enigen. Wat een drukte. Er was een gescheiden wanden- en fietspad en op beide was het gewoon vol. Het pad loopt helemaal rond het park dat op een schiereiland ligt. Je kunt deze 'seawall' een aantal kilometers volgen voordat je rond bent. In Stanleypark zijn allerlei attracties, ook voor kinderen. We reden langs de seawall en zagen mensen kijken naar iets in het zeewater.Het waren otters! Ze hadden net vissen gevangen en zaten die op een rots op te eten. Wat gaaf, die hadden we nog niet gezien!

We stopten daarnabij een plek waar Kurt even lekker met water kon spelen.

Daarna reden we door naar een echt zwembad aan zee. Het was maar zo'n 18 graden, maar het water was goed verwarmd en er scheen een lekker zonnetje, dus Kurt en Johan waagden het er even op.

Je kon nog verder rijden tot aan verdere stranden, maar we gingen met een boogje weer terug door het park. Middenin het park was er echt wild bos met oeroude bomen en we zagen een meertje dat helemaal bedekt was met waterlelies.

Om een uurtje of 3 leverden we de fietsen weer in en gingen naar de ernaast gelegen seaplanehaven. We boekten een tour voor Kurt en Johan. Ik hoef niet zo nodig in zo'n klein wiebelig watervliegtuigje.. we fristen ons even op in het hotel en om half6 mochten de heren de lucht in. Het was een rondje van een half uur, waarbij ze niet alleen boven Vancouver vlogen maar ook veel van de omgeving zagen, Vancouver island en de bergen rondom de stad. Ze volgen over een bevroren bergmeertje en de veerhaven waar we waren aangekomen.Kurt en Johanvonden het een geweldige ervaring.

Ik had ondertussen lekker in het zonnetje bij de haven gezeten, met uitzicht op de komende en gaande vliegtuigjes. Wat een bedrijvigheid! Toen de heren terug waren liepen we een paar honderd meter naar Cardero's, een populaire tent aan de jachthaven waar we heerlijk hebben gegeten.

Ga naar Dag 28

Pa en Ma in Hoogeveen

Wat hebben we genoten van de reisverslagen en van de foto's. Zoals die van Kurt op de tandem.
We wensen jullie een heel goede reis naar huis.