christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 19 - Terug naar Canada, Vancouver Island

De Grote Oversteek

Eerst maar eens lekker uitgeslapen! Na nog 2 uurtjes shoppen in de outlets en enkele honderden dollars lichter, konden Kurt en Johan zich weer goed in het nieuw steken. Vooral bij Ralph Lauren en Hilfiger slaagden ze goed. Ik heb zelf nog één hardloopbroek bij Adidas gekocht.

Om kwart over 12 hadden we onze deadline, wemoesten richting veerboot gaan rijden. Keurig op tijd kwamen we aan in Anacortes, de Amerikaanse veerboothaven, waar de boot ons naar Sidney in Vancouver Island zou brengen. Helaas vertrok de boot met ruim een half uur vertraging. Tijdens de overtocht zaten we heerlijk op het voordek in het zonnetje, wel dik ingepakt in vesten, want er stond een koude wind. Het monotone gebrom van de motor was heerlijk slaapverwekkend. De tocht was verrassend, we voeren alleen maar tussen eilanden door die dicht op elkaar lagen, ontelbaar veel. Na 2,5 uur kwamen we aan in Sidney. We hadden alleen pech bij de paspoortcontrole. We moesten ons 4 rijen breed opstellen, maar juist onze rij bleek gesloten te zijn! Alle andere rijen reden vlot door.Toen de rij naast ons oploste konden we daar aansluiten, maar het kostte ons uiteindelijk 3 kwartier wachttijd en we gingen als één van de laatsten door de controle. Alle vertragingen zorgden ervoor dat we pas om kwart over 8 in ons hotel waren, dat op anderhalf uur rijden lag. Ik zocht de hotelreservering op en zag dat we in ons hotel een kitchenette hadden. We stopten onderweg dus maar even snel bij een Safeway voor kaasbroodjes en soep, zodat we in ieder geval niet meer de deur uit hoefden om te eten.

We kwamen aan bij ons Best Western hotel in Chemainus en waren weer blij verrast. Dat is het voordeel als je in zoveel verschillende hotels zit:ik vergeet weer wat voor iets leuks ik eigenlijk gereserveerd had. We hebben een hoekkamer met een groot balkon,met een woonkamer, keukentje, aparte slaapkamer en een grote badkamer. Lekker! We hebben nog niks van Chemainus gezien, maar morgenochtend gaan we wel even rondkijken voordat we richting westkust vertrekken. Toen dit dorp in de jaren '70 in een economische crisis raakte door een terugloop van de houtbusiness, verzonnen ze een list. Ze lieten kunstenaars uit de hele wereld overkomen om de muren in het stadje te beschilderen met taferelen uit de geschiedenis van de plaats. Die muurschilderingen zijn inmiddels wereldberoemd geworden en trekken veel bezoekers. Een fotoreportage volgt! Misschien niet direct, want ik denk dat we de komende dagen geen internet hebben. We vertrekken naar wat uithoeken, eerst het uiterste westen en dan het verre noorden van het eiland.

Maar nu eerst... slapen! Vakantie kan echt vermoeiend zijn!

Ga naar Dag 20

Frans uit Wijchen

Christa, Kurt en natuurlijk ook Johan. Het heeft even geduurt voordat ik er aan toekwam om te gaan lezen. Vandaag was het eindelijk zover en heb in een keer 19 dagen vakantieplezier gelezen. Geweldig wat jullie tot nu toe allemaal hebben gezien. Ik hoop dat Kurt het allemaal een beetje beseft, want dit is zijn 2e grote rondreis. De foto's zijn werkelijk schitterend en laten zien in wat voor mooi gebied jullie aan het rondreizen zijn. Nog heel veel plezier en voor straks een goede terugreis. Wij vertrekken morgennacht naar ons vakantieadres en hopen daar in Frankrijk een beetje bij te tanken. Groetjes

Johan en Minie

Johannes wij hebben jullie een aantal dagen gemist en wij ontvangen ook geen mail meer als er een nieuwe dag op de site wordt geplaatst. Ondanks dat geweldig om weer te lezen hoe het tot dusver is verlopen. Schitterend dat Glacier NP en er is nog veel meer moois te zien op het eiland, dus genieten maar en tot de volgende keer.
De Kruitjes....