christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 20 - Van oost naar west Vancouver Island

En weer een grote oversteek

Ons hotel in Chemainus was weer een prima keuze, heerlijk geslapen en prima ontbeten, Kurt kon er weer lekker een zelfgebakken wafel eten, met verse aardbeien. Om een uur of 10 waren we op pad richting Ucluelet aan de westkust, zo'n 4 uur rijden volgens TomTom. We hadden echt het idee dat we nu een ruig stuk Canada in gingen, we passeerden nog één stadje en daarna was het alleen nog maar bomen en bochtige smalle weg. Onderweg stopten we nog bij Cathedral Grove, een oerbos met wel 5000 jaar oude ceders en Douglassparren.

We hebben daar even rondgewandeld en reden toen weer verder. We sloegen ook nog even linksaf een weggetje in naar Sprout Lake, waar een gigantisch - maar dan ook echt enorm - watervliegtuig in het meer lag en een zelfde op de wal stond. Het waren blusvliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog die nog steeds dienst doen bij bosbranden. Heel indrukwekkend om te zien.

Het weer werd - zoals we ook verwacht hadden - steeds minder goed. Ongeveer een uur voor de westkust kwamen we in een dikke laaghangende bewolking terecht. Daar zitten we nu nog steeds in. Geen streepje blauwe lucht te bekennen. We vonden onze cabin (Point West cottages) al snel, net voor het dorpje Ucluelet. Ons huisje Hilltop Cottage bestaat uit één ruimte met een kitchenette en aparte badkamer. Maar het mooiste is dat de achterkant uitkomt op een ruim terras met uitzicht op zee en... een eigen hottub!

Ons uitzicht

Ongeveer 10 seconden na aankomst lag Kurt er al in. Volledig verrimpeld visten we hem er een uurtje later weer uit om even de omgeving te verkennen. We deden wat boodschapjes voor het ontbijt van de volgende dag en besloten uit eten te gaan. We belandden op de verwarmde patio bij het drukke en casual Driftwood Patio restaurant waar we lekkere Fish and Chips aten. Daarna lekker op tijd naar bed en laaaaaaaaang uitslapen.

Ohja, Johan ging vandaag voor het eerst deze vakantie hardlopen! Ik heb me tot nu toe beperkt tot alleen kopen van sportkleding, niet het gebruiken ervan.. op een of andere manier komt het er niet van, in tegenstelling tot 2 jaar geleden in Amerika zit het niet in mijn ritme. Nouja, we bewegen op zich genoeg hier denk ik.

Ga naar Dag 21