christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 21 – Ucluelet (West Vancouver Island)

Het regenwoud in en zeesterren zoeken

Onze eerste van twee hele dagen in Ucluelet. Dat hadden we wel even nodig, een beetje relaxen zonder lang in de auto hoeven te zitten. We sliepen dus lekker uit en ontbeten op ons gemakje met een lekker kaasomelet ( en Kurt met zijn eeuwige chocopops in melk). Toen werd het tijd voor wat actie. We deden eerst een wandeling hier in Ucluelet, 3 km heen en terug over een bospad naar de zee. Leuke route door een oeroud bos met aan het eind de zee. Stapels drijfhout op het strand. Daarna gingen we iets verderop het Pacific Rim National Park te verkennen. Daar deden we een wandeling door het Rainforest. Dit is een regenwoud in een gematigd klimaat, nog één van de weinigen in de wereld. We liepen een trail van een kilometer door een donker, vochtig, dampend bos met enorme varens, oeroude ceders en sparren, bomen groeiden in en over elkaar. We liepen over een houten plankier dat zo smal was dat je je buik moest inhouden bij tegenligggers.

We moesten erg lachen om de vogelgeluiden die we hoorden, die leken eerder bij een tropisch regenwoud te passen. Later zagen we een raaf wegvliegen, die verantwoordelijk was voor een deel van de herrie.

Na de rainforest trail liepen we iets verderop het pad naar Schooner Cove. Dit was een pad van zo'n anderhalve kilometer door het bos naar het strand. Ik had gelezen dat je hier grote kans had om met eb veel zeesterren in getijdenpoelen te vinden. Over een uurtje zou de zee zijn laagste punt vandaag overdag bereiken (dat had ik thuis al opgezocht en gecheckt bij het visitor centre), dus een mooi moment. De route erheen was weer leuk over steile, smalle vlonders en trappen door het regenwoud. Op het strand gingen we meteen naar de rotsen en klauterden er overheen op zoek naar zeesterren. Die vonden we natuurlijk, hele kluwen bij elkaar uit de kluiten gewassen jongens.

Toen was het tijd voor wat boodschapjes, chillen in de hotpool en lekker eten. Ik had een heerlijke verse zalmmoot gekocht en gemarineerd in witte wijn, citroen en dille, maar die was niet helemaal gelukt op de barbecue. Toch wat te flauw. Volgende keer maar gewoon weer zalm in een restaurant eten.

Ga naar Dag 22