christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 2 - Van Whistler naar Clearwater

Op naar de wildernis

Na een lekker ontbijt van omelet, pancakes en french toast aan de voet van Blackcomb Mountain - waar die dag mountainbike wedstrijden gehouden werden - zaten we om 9 uur in de auto. Het weer was niet om over naar huis te schrijven, dus dat doen we verder ook niet. Hopelijk zou het 400 km verderop beter zijn. Via een schitterende en afwisselende route van bergen, bossen en heel veel meren en rivieren reden we naar onze volgende bestemming Clearwater.

Onderweg stopten we in de stad Kamloops om lokale muggenspray en bearspray te halen bij een Canadian Tire winkel. Voor dat laatste moest Johan zich legitimeren en een formuliertje invullen. Het kostte wat maar Johan voelt zich daar wat prettiger bij, hoewel de kans een beer onverwacht al wandelend tegen te komen kennelijk niet zo groot is. Even verderop stopten we nog een keer bij een Liquor Store voor een wijntje voor vanavond. Drank verkopen ze hier niet in de supermarkt.

Om half 5 kwamen we aan in Clearwater. Deze plaats staat vooral bekend omdat het bij het Wells Gray Provincial Park ligt, een ruig bos- en berggebied met grote watervallen en ja, ook beren. Hier willen we morgen een stuk gaan wandelen en rondrijden. Vervolgens checkten we in bij de Clearwater KOA en installeerden ons in onze Kabin, een knusse houten hut met een gezellige veranda. Die niet zo gezellig is met 100 muggen om je heen, zo bleek. Na een flinke dosis DEET en een regenbuitje verloren ze gelukkig wat van hun belangstelling. Voor Kurt hebben we wel een van huis meegenomen klamboe boven zijn bed gehangen.

Nu lekker een hapje eten in het restaurant van de camping, want we hebben geen fut meer om zelf iets te fabriceren. Ik heb zelf toch wel last van een hoofd vol watten door de jetlag. We nemen de laptop mee, hopelijk krijgen we daar eindelijk eens verbinding om ons verslag te kunnen plaatsen! Mocht het lukken, dan volgen de foto's van vandaag morgen, wegens gebrek aan fut!

Ga naar Dag 3

susan

fijn dat jullie goed aangekomen zijn! Die muggen klonken dan even wat minder fijn..maar verder klinkt het al veelbelovend.
Hier nog geen spannende dingen, er is regen vor het hele komende weekend voorspeld met een temperatuur van 16-18 graden brrr.
tot mails!

liefs s

Johan en Minie

Johannes, leuk om te lezen waar jullie zijn. Klinkt zeer bekend in onze oren, want ook onze netvliezen hebben dit gedeelte mogen aanschouwen, geweldige natuur en in onze periode eind augustus begin september 2008 geen muggen :). Fijn dat jullie het naar de zin hebben en geniet volop van alle mooie indrukken. Wij blijven jullie volgen. Tot ziens bij het volgende verslag...

Groeten Minie en Johan Kruit.

Jan den Boer

Ha, bezige bij,
Fijn dat jullie zijn aangekomen en de foto's zijn echt prachtig. Maak je niet te druk om reisverslagen en jouw social networks...afkoppelen en lekker genieten. groetjes Jan