christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 28 - Vancouver (dag 3)

Onze allerlaatste dag in Canada. We hadden een gescheiden programma vandaag. Na uitslapen en een muffin van Starbucks op de hotelkamer, gingen Kurt en Johan naar het aquarium. Ik ging winkelen. Om 4 uur waren we allemaal weer terug in het hotel. De mannen hadden het erg leuk gehad:

Ik kon zelf niet helemaal mijn draai vinden bij het winkelen. Ik vond weer leuke kleren voor Kurt en zelfs iets leuks voor Susan,maar voor mezelf niet. Nouja, ik heb ook niet meer zoveel te wensen denk ik. Het was wel heel leuk om lekker rond te lopen, het was schitterend weer, en alles een beetje te observeren.Vancouver heeft een heel relaxte sfeer en het is wel duidelijk dat men er dol is op eten. Overal zie je eettentjes en ook stalletjes op straat. Heel veel mensen op straat lopen of zitten te eten of te drinken. Zelf nam ik toen ik honger kreeg een japanse hotdog. Of ik er zeewier op wilde,... nou nee.

Later ging ik nog met Kurt zwemmen in het hotel en daarna wandelden we naar de wijk Gastown, waar we nog niet geweest waren. Dit is het oudste gedeelte van Vancouver, genoemd naar 'Gassy Jack', min of meer de stichter van Vancouver (hij had een vat whisky en zette daar een dak boven en voilà, er stond een kroeg en dus kwamen er mensen). Er staat in Gastown ook een steamclock, dus een klok die op stoom werkt. Elk kwartier maakt het ding een deuntje en om onduidelijke redenen is het een echte toeristentrekker. We liepen er net voorbij toen het ding zijn deuntje begon te blazen (volgens mij de melodie van het slaan van de Big Ben) en het was best heel lollig om te zien.

InGastown gingen we eenvoudig eten bij de 'Old spaghetti factory', een beetje als goedmaker voor onze culinaire (en financiële) uitspattingen van gisteren. Voor 47 dollar hadden we alle drie een 3-gangen menu en Johan en ikkoffie. En het was nog best lekker ook. We waren pas laat terug op onze kamer en legden de laatste hand aan het inpakken van onze koffers. Het is nu echt voorbij! Morgen om 10 over 12 's middags gaat ons vliegtuig weer terug naar Dusseldorf. Donderdagmorgen vroeg NL tijd komen we aan. En dan is het snel van onze jetlag afkomen en maandag weer naar school/ aan het werk....

Ga naar Terugblik

Reacties

Reacties

Anja

Wat een geweldige reis was het weer. Jammer dat het over is, ik had nog wel een maandje van jullie blog en foto's willen genieten ;-) Bedankt voor het delen!
Ik wens jullie een goede thuisreis en weinig jetlag.

Susan

he wat is het snel gegaan...geweldig om te lezen en foto's te zien maar ook wel heel fijn dat jullie er binnenkort weer zijn:-)
goede terugreis en tot gauw!
liefs s

Cora

Wat een geweldige reis hebben jullie weer gemaakt.
Jammer dat het weer zo snel om is,maar jullie hebben wel heel wat om op terug te kijken.
Hoop dat de reis voorspoedig is gegaan en dat jullie snel weer gewend zijn aan het dagelijkse leventje.

Liefs Cora en Peet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!