christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Dag 23 – Van West Vancouver Island naar het Noorden

Zonsondergang aan zee

Om 7 uur ging de wekker en ontdekten we dat er geen electriciteit in onze cottage was. Gelukkig deed de douche het wel, dus moesten we het alleen zonder koffie doen. Het bleek later dat het hele dorp zonder stroom zat, er zou wel iemand tegen een elektriciteitspaal zijn gereden, dacht de eigenaresse van ons huisje.

Om half 9 waren we op pad en reden hetzelfde stuk weer terug naar de oostkant van het eiland en vervolgens naar het verre noorden.

We deden er ruim 6 uur over voordat we bij Telegraph Cove waren, waar we morgenmiddag de whalewatch tour hebben. Het is echt een uithoek, er is bijna niks anders dan bos en bergen. De snelweg hield ook op, zo'n 3 uur voor onze bestemming. Aangekomen bij Telegraph Cove even checken of de reservering in orde was en hoe laat we er moeten zijn.

Alles klopte en we reden verder naar ons overnachtingsadres zo'n 25 kilometer verderop, in Port McNeill. Ik had een huisje geboekt direct aan zee bij ‘Cluxewe Resort', een camping die ook huisjes heeft. Ik zit nu binnen te tikken, met uitzicht op de ondergaande zon. Wat een waanzinnig mooi plekje hier.

Buiten is het erg afgekoeld, maar we hebben heerlijk op het kiezelstrand rondgehangen en genoten van het zonnetje. Kurt heeft urenlang stenen in het water gegooid.

Het is nu vloed en de zee komt bijna tot 3 meter van onze veranda.. een prachtig gezicht! Tussendoor ook nog weer een broodnodig wasje gedraaid en hier in de campingbar een simpel hapje gegeten. Morgen wordt een grote dag, dan gaan we hopelijk heel erg veel orca's zien. Daarvoor zijn we naar deze uithoek gekomen, dus laten we hopen dat we niet teleurgesteld worden!

Ga naar Dag 24