christajohankurtnaarcanada.reismee.nl

Terugblik

Klik hier om bij Dag 1 van het reisverslag te beginnen

Lieve lezers van ons reisverslag,

We zijn nu 4 dagen thuis en hebben nog steeds een aardige kluif aan de jetlag. Alledrie hebben we last van spontaan in slaap vallen of eindeloos wakker liggen. Morgen moeten we alweer aan het werk en naar school.

We kijken terug op een geweldige reis, die nog mooier was dan we verwacht hadden. Echte hoogtepunten kunnen we niet benoemen, de reis was zo leuk door de afwisseling. Maar als we echt een paar highlights en verbeterpunten moeten noemen:

Highlights

• De watervallen en wilde rivieren in Wells Gray Provincial Park (en de prima werkende OFF muggenspray die we daar hard nodig hadden)
  • Kamperen in Jasper, vuurtje stoken en buiten koken,het velewildlife dat we er hebben gezien, de wandeling door Maligne Canyon en bij Mount Edith Cavell
  • Dewandeling bij Parkers Ridge aan de Icefields parkway, met uitzicht over de Saskatchewan gletsjer
  • De ontmoetingen met de beren inLake Louise, Canmore en Telegraph Cove
  • Canmore: Ons fijne appartement met het heerlijke bed, de prachtige keuken en het zwembad en het wandelen bij Grassi Lakes
  • Het bezoek aan Lisette en haar familie in Calgary en de lekkere crepes!
  • Het bezoekje op de Canadese prairie aan Head Smashed in Buffalo Jump
  • De schitterende omgeving van het Many Glacier hotel en het uitzicht vanuit onze kamer
  • Missoula: de heerlijke warmtedaar en het zwemmen in het campingzwembad
  • Yellowstone: de geisers, hotpools en de bizonkuddes en de 3 verschillende lokaties waar we zaten in het park. 4 dagen daar zijn was prima.
  • Het shoppen inde Seattle Premium Outlets
  • Chemainus en het heerlijke Best Western hotel dat we daar hadden
  • De hot tub op ons eigen terras in Ucluelet
  • Spelen op het strand bij ons huisje in Port McNeill
  • Het spotten van de orca'sin Telegraph Cove
  • De zalmentrekzien in Campbell River
  • Het eten bij West Coast Grill in Parksville en bij Cardero's in Vancouver
  • Vancouver: fietsen en zwemmen in Stanley Park envliegen met het watervliegtuig
  • de afwisseling tussen eenvoudige en luxere onderkomens
  • de lekkere broodjes en soepenbij de Safeway supermarkten
  • Onze fijne Ford Escape
  • Het rechtstreeks vliegenop Dusseldorf

Verbeterpuntjes

• de belangrijkste: we hebben teveel in de auto gezeten. Volgende keer minder kilometers of vaker langer op één plek zitten.We hadden de reis beter in de VS kunnen starten vanwege veellagere autohuurprijzen. Ook zou ikgeen rondrit meer doen maar een one way. Het was geen goed idee om in 2 dagen terug te rijden vanaf Yellowstone naar Vancouver, zonde van de tijd. We hadden waarschijnlijk beter in Calgary, Denver of Salt Lake City kunnen eindigen.
  • Warmere slaapzakken
  • We hadden ons gemakkelijk een hele week in Jasper kunnen vermaken
  • We haddeneen dag langerin Glacier NP doormoeten brengen, dit park moet je beleven door er te wandelen en daar hadden we nauwelijks tijd voor. Of we hadden niet in het Many Glacier hotel moetenverblijven maar in een onderkomen op de Going to the Sun weg zelf, dat had tijd gescheeld.
  • We hadden de Grand Prismatic in Yellowstone van bovenaf moeten bekijken, vanaf een nabij liggende heuvel (de Ferry Falls trail).
  • We hadden vaker vroeg op moeten staan om tóch een eland te kunnen spotten
  • Ik had meer tijd voor het outletshoppen moeten nemen, minimaal een hele dag
  • Ik had toch die mooie roze pet in Banff moeten kopen, ik heb later geen leukere meer gezien
  • De hotelkamers waar je niet naar buiten kunt, vinden we wat benauwend, volgende keer liever geen kamers meer zonder balkon of terras.
  • Ik had toch echt meer kleren moeten kopen, pas achteraf realiseerde ik me hoe gunstig de koers eigenlijk was!

Maar goed, ondanks de verbeterpuntjes hebben we een heerlijke reis gehaddie ons in veel opzichten verrijkt heeft, wevergeten dit nooit meer. Ook Kurt heeft enorm veel opgestokenover dieren en over Canada. Bovendien heeft hij laten zien dat hij een doorzetter is als het om wandelen gaat! Het ging beter dan we ooit gehoopt hadden,dat hadden we4 maanden geleden nietdurven hopentoen hij nog met een gebroken been in een rolstoel zat!

Onvermijdelijk dringt zich nu alweer de vraag op waar de volgende reis naartoe gaat, maar die vraag hoeven we gelukkig nog lang niet te beantwoorden. Ik denk wel dat het volgende keer een wat warmere bestemming zal gaan worden.

We hopen dat jullie het leuk vonden om ons reisverslag te lezen!

Christa (en natuurlijk Johan en Kurt)

Anja

Christa, het was heerlijk om jullie reisverslag te lezen. Zodra de melding van een nieuw verslag in mijn mailbox zat móest ik gewoon op de link klikken, lezen en foto's kijken. Je schreef zo beeldend dat het leek alsof ik er een klein beetje bij was, de foto's hielpen natuurlijk wel ;) Bedankt voor mijn reisje van achter mijn pc.

Sterkte morgen met werk en school, hopelijk valt het mee. Jullie hebben in ieder geval alle drie heel wat mooie verhalen te vertellen aan klasgenootjes en collega's.

Annemiek

Hoi Christa,Johan en Kurt,
Via de Canada Start Pagina las ik over jullie reis,en melde me aan. Ik heb de laatste weken genoten van jullie verhalen !
Ik ga in juni 2012 weer met mijn gezin,en ook wij willen naar Yellow Stone Park. Bedankt voor het mee lezen,en wij halen er weer tips uit. Succes morgen !
Groetjes Annemiek en gezin

Cora

Hoi Christa Johan en Kurt

Wij waren er een beetje laat mee, maar we hebben genoten van de reisverslagen en foto's het was TOP

Groetjes Cora en Peet